Microsoft Outlook is erg streng in de privacy van zijn gebruikers en neemt wanpraktijken, zoals het verzenden van verdachte e-mails, zeer serieus. Outlook kan serieuze acties ondernemen wanneer een account wordt betrapt op het uitoefenen van verkeerde en verdachte activiteiten via zijn account. Dergelijke wanpraktijken kunnen leiden tot de slechte reputatie van de afzender en de prestaties van een Outlook-account beïnvloeden. Telkens wanneer dergelijke verdachte activiteiten plaatsvinden, stuurt Outlook het IP-adres dat aan het account is gekoppeld naar Blacklist om te voorkomen dat spammers andere Outlook-gebruikers lastig vallen. Als u een IP-adres met een slechte reputatie gebruikt en vermoedt dat het op de zwarte lijst staat, dan is dit het juiste artikel voor u.
Ons Outlook-ondersteuningsteam heeft de juiste tools om u in een oogwenk te helpen bij gecompliceerde problemen; Neem nu Contact Outlook voor hulp.
Als u alleen hulp nodig heeft om uw IP-adres uit de Blacklist van Microsoft Outlook te verwijderen, volgt u de onderstaande stappen.
Stappen om uw IP-adres te verwijderen uit de zwarte lijst van Microsoft Outlook
- Zorg er allereerst voor dat uw IP-adres geblokkeerd is door een e-mail te sturen vanaf het account.
- Als u een teruggestuurd bericht ontvangt met foutcode 550 5.7.1, wordt uw IP-adres geblokkeerd.
- Als u geen teruggestuurd bericht ontvangt, staat uw e-mail mogelijk alleen in de zwarte lijst.
- Zoek nu de hoofdoorzaak achter het probleem door in de serverlogboeken te graven. een.
- Zoek de allereerste e-mail waarin je het teruggestuurde bericht hebt ontvangen.
- Controleer uw accountactiviteit vóór 24-48 uur vanaf die e-mail, aangezien de hacker uw account mogelijk heeft gebruikt om de mailbox met berichten te overspoelen.
- Analyseer vervolgens de reputatie van de afzender voor uw account door de Return Paid-service te gebruiken om de opzoektool voor de afzenderreputatie te gebruiken. Zorg ervoor dat uw opzoekscore niet lager is dan 85, aangezien dit uw reputatie kan beïnvloeden.
- Controleer of er geen probleem is met uw IP-adres door de DNS-, PTR-, DMARC-records te controleren.
- Telkens wanneer u een e-mail verzendt via e-maildomeinen van Microsoft, moet u verificatie van afzender-ID opnemen, aangezien Microsoft SPF en DKIM controleert als e-mailverificatie.
- Outlook biedt een formulier voor het verwijderen van de zwarte lijst; vul het formulier in om het IP-adres van uw server van de zwarte lijst te verwijderen.
- Om uw account van een zwarte lijst te verwijderen en te voorkomen dat deze aan de zwarte lijst wordt toegevoegd, schrijft u zich in voor Outlook Postmaster Services. Dit is het beste als u per dag tot 100 e-mails verzendt, aangezien de optie Smart Network Data Service feedback geeft voor uw IP-bereik.
Bent u op zoek naar een manier om uw Outlook-account te herstellen? Gebruik onze uitgebreide gids over Hoe Hotmail Account Herstellen door naar het bloggedeelte van onze website te gaan. U kunt ook verbinding maken met onze Outlook-experts om in een oogwenk snelle en gemakkelijke oplossingen voor uw problemen te krijgen.
Lees ook deze blog: Hoe exporteer ik snel de Outlook-agenda naar Google-agenda?